Dönerde marka oldular, Rotayı Pegasusa çevirdiler

Kahramanmaraş’ta 15 yıl önce iki arkadaşın ortaklığı ile kurulan 46 Döner, hizmet sektöründe kentin markası oldu. 5 masalı mütevazi bir iş yerinden, bugün 3 şubede 65 personeli ile günlük bir ton tavuk eti işleyen lokanta zincirine dönüşen firma, gelecek içinde umut vaat ediyor.

09 Kasım 2017 Perşembe 13:15

Yatırım palanları çerçevesine gözünü göklere diken firma, Türkiye’nin en büyük 2. Hava yolu şirketi Pegasus ile ikili görüşmeler yaparak, markasını uçaklardaki menüler arasına sokmak istiyor. 46 Döner, anlaşma sağlanırsa İstanbul’a döner fabrikası kuracak.

46 Döner, Kahramanmaraş’ta 2002 yılında Ubeydullah Varol, Mustafa Canbaz ortaklığında kurulmuş. Aradan geçen 15 yılda hızla büyüyerek şubeleşme yolan giden firma, sektörde müşterilerin uğrak yeri olmuş. Müşterilerine sağlıklı döner eti yedire bilmek için, Bolu’da kendilerine özel çiftlikte yetiştirilen tavukları işleyen firma, yaptığı bu uygulama ile sektördeki farkını ortaya koymuş.

İşletmenin ortaklarından Ubeydullah Varol, kalite standartlarını ‘Biz evimizde yiyeceğimiz döneri müşteriye veriyoruz’ diyerek anlatıyor.

Küçük bir iş yeriyken, kentte bugün 3. Şubeyi açtıklarını anlatan Varol; “Kahramanmaraş’ta 15 yıldır dönerciyiz. 2 ortak başladık. İlk 5 masayla başladık. Marka olduk. Biz evimizde yiyeceğimiz döneri müşteriye veriyoruz. Vatandaşlar bunu gördüler. Bizim en büyük kontrolörümüz vatandaşlarımız. Sektörde çok fazla firma var, her yerde döner yiyorlar. Ama bizi tercih ediyorlar. Bu 3. Şubemiz. 5 masa ile başladığımız bu işte 200 masaya çıktık. 65 personel ile vatandaşlarımızın hizmetindeyiz.” dedi.

TÜRKİYE’Yİ KARIŞ KARIŞ GEZİP YENİLİKLERİ KAHRAMANMARAŞ’A GETİRİYORLAR

İş yerinde müşterilere daha kaliteli hizmet vermek için gurme gibi Türkiye’yi karış karış gezerek lezzet avcılığı yapan ortaklar, gördükleri yenilikleri işletmelerinde uygulamaya koyuyor.

Yaklaşık 50 il gezdiklerini ifade eden Varol; “Bizim dönerimiz niye tutuluyor? Biz Türkiye’de yaklaşık 50 ile gittik, döner yedik, özelikle çok satan dönercileri inceledik, niye çok satıyorlar? diye. Geçen hafta İstanbul’a gidip oradaki bir dönerciyi ziyaret ettim. Dönerimi yedim, işletme sahibiyle tanıştık. Biz Türkiye’nin her köşesindeki tutulan dönecilere giderek orada ney güzelse örnek alıp Kahramanmaraş’ta bunu uyguladık.” diyerek başarı sırlarını ifşa ediyor.

MARVİT PİLİÇ, 46 DÖNER İÇİN ÖZEL ÇİFTLİK KURDU

Döner etinde, Marvit Piliç’i tercih ettiklerini söyleyen Varol, kendileri için Bolu’da özel çiftlik kurulduğunu aktardı. Hormonsuz tavuk eti kullandıklarını belirten Varol; “Dönerde kullandığımız et Marvit Piliç’in. Biz fabrikaya da gittik. Yetkililere bir ton tavuk alacağımızı söyledik, fabrika bizim için Bolu’da ayrı bir çiftlik kurup tavuklarımızı hormonsuz yetiştiriyor. Her yıl Bolu’ya gidip çiftliği geziyorum. Günlük bir ton tavuk işliyoruz, kesinlik deri kullanmıyoruz. Dönerimizde saf tavuk eti ve kuyruk yağı var. Bu bizim en büyük özeliğimiz var.” ifadelerini kulandı.

46 DÖNER PEGASUS YOLCUSU

Yatırım planları kapsamında uçaklara yemek vermeyi hedeflediklerini ve bu yönde Pegasus ile görüşmelerin sürdüğünü açıklayan Varol şöyle konuştu; “Uçaklara 46 döner olarak yemek vermeyi düşünüyoruz. Bu yönde çalışmalarımız var. Pegasus’un yetkileriyle görüştük. Bu şirketin 400 uçağı var. Anlaşma sağlanırsa bizim İstanbul’a bir döner fabrikası kurmamız gerekiyor. Hedefimiz Türkiye ve dünya çapında marka yapmak.”

3, ŞUBE HİZMET VERİYOR

İş yeri mutfağını müşterilerin görmesi için çalışma yaptıklarını kaydeden Varol, 46 Döner’in 3. Şubesinin Kültür merkezi civarında hizmet verdiğini belirtti. 3 katlı 600 metre kare alanda hem öğrencilere hem de ailelere hizmet verdiklerini aktaran Varol; “Kültür merkezi civarında. 600 metre kare kapalı alanda hizmet veriyoruz. Öğrenci ve aile salonumuz var. 3 katlı. Ailelerimiz en nezih şekilde yemeklerini yiyor. İş yerimizin mutfağını kamera sistemi ile donatıp müşterilerimize göstermek istiyoruz. İnsanlar hangi şartlarda üretim yapıldığını görsünler.”  dedi.

TEKEREK YOLUNA 4. ŞUBE GELİYOR

Kahramanmaraş’ta Tekerek yolu üzerine 4. Şubeyi de açacaklarını kaydeden Varol; “Kahramanmaraş’ta Tavuk ve et döner sektörü bitmez. Çünkü öğrencilerimiz ekonomik yönden orta gelir düzeyinde. Çocuklar haftada 5 gün döner yiyor. Hedeflerimiz arasında Tekerek yolu üzerine bir şube daha açmak var. Öğrencilerin büyük bir kemsini o civarda. Ayrıca büyük firmalarda olan ara gelsin sistemini hayata geçirmeyi planlıyoruz. 400 kilo et ve 1,5 ton tavuk işleme hedefimiz var.” şeklinde konuştu. (Muttalip Akkuş)